A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.
Az Utiber Közúti Beruházó Kft. nyerte mintegy 24,5 millió forintos ajánlatával az M4-es gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakasza, valamint egy új Tisza-híd építésének újraindításához szükséges előzetes tanulmány elkészítésére kiírt tendert.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből az is kiderült, a nyílt közbeszerzést 2015. október 31-én írták ki, és a legolcsóbb ajánlat nyert. Az Utiberen kívül még egy cég, az Euroút Zrt. nyújtott be ajánlatot.
Az új pályázatra azért volt szükség, mert a tavaly márciusban leállított M4-es beruházás műszaki készültségét - amely mintegy 30 százalékos - felül kell vizsgálni.
A 28,9 kilométeres szakaszon épülő új Tisza-híd építési munkálataihoz a már elkészült elemeket is fel kell használni. A hidat tolásos technológiával tervezték, ezt a technológiát szabadalom védi.
Az értékvesztés elkerülése érdekében a tanulmánynak úgy kell elkészülni, hogy a kiviteli közbeszerzési eljárás ez év végén kiírható legyen és eredményes eljárás esetén a kivitelezés 2017-ben megkezdődhessen.
A tervek szerint az M4-es gyorsforgalmi út Szolnokot elkerülő Abony-Törökszentmiklós szakaszát és az új Tisza-hidat várhatóan 2019 harmadik negyedévétől már használhatják a közlekedők.
Az M4-es a tervek szerint gyorsforgalmi kapcsolatot biztosít majd a főváros és Szolnok között, illetve a Tiszántúlra átnyúlva Törökszentmiklósig érne. Útvonalát még nem véglegesítették, kivéve a szóban forgó részt Abony és Törökszentmiklós között.
(mti, magyarepitok.hu)
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.