Az 52 kilométeres szakaszon átépül a vasútvonal, új második vágány, új peronok és átkelők létesülnek. A vonatok sebessége 100 km/órára növekedik. A kivitelező az R-Kord, a V-Híd és a Swietelsky konzorciuma lesz.
A kormány döntött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében megvalósuló nagyprojektről, mely a Balaton déli partján Szántód és Balatonszentgyörgy között a vasútvonal (52 km) korszerűsítését és kiegészítő munkák elvégzését biztosítja.
A keddi közlönyben megjelent tájékoztató szerint a beruházáshoz biztosított IKOP-forrás nettó 72,4 milliárd forint. A határozat felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy nyújtson be kérelmet a nagyprojekt támogatására az Európai Bizottsághoz.
A projekt célja
A kormány emellett döntött a Fonyód és Kaposvár vasútvonal (53 km) korszerűsítését célzó kiemelt projekt támogatásának emeléséről is: ennek értelmében a forrás 19 milliárd forintra bővül.
Utóbbi beruházás célja
A Déli part 2016 Konzorcium lesz a kivitelező
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) pénteken arról számolt be, hogy a Szántód-Balatonszentgyörgy valamint a Kaposvár-Fonyód vasútvonal korszerűsítésére kiírt közbeszerzést a Déli part 2016 Konzorcium nyerte. Ennek tagjai
A NIF közleménye szerint három érvényes ajánlat érkezett, közülük a fenti konzorcium ajánlata volt a legolcsóbb nettó 72,38 milliárd forinttal. A kivitelezés a jövő hét folyamán előkészületi munkálatokkal indul a Szántód és Balatonszárszó közötti szakaszon. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában 15 százalék hazai és 85 százalék uniós forrás bevonásával valósul meg.
Az ÉVOSZ Médiatagozata által első ízben szervezett konferencián az ágazat kommunikációs és marketing szakemberei teszik le egy közös tudástár alapjait.
A nagykanizsai cég a helyi Családok Átmeneti Otthonában újította fel a vizesblokkot.